matilada

2010-12-21
23:20:14

Snön tar över världen

Då blev det trots allt jul i England ändå. Efter upprepat misslyckade försök att kontakta SAS imorse för att se om flyget skulle gå uppdaterade de äntligen på eftermiddagen och naturligtvis hade det blivit inställt. Är jag förvånad? Egentligen inte. Försöka omboka. På tredje försöket kommer jag fram och hamnar på plats 93 i telefonkön. En och en halv timme senare får jag prata med någon och det finns inga biljetter alls innan den tjugofemte och den skulle då kosta mig över 3000:-. Nej tack? Den tidigaste biljetten var den tjugosjunde, så så fick det bli.

Jul i England alltså. Ganska annorlunda mot alla mysiga jular hemma med släkten. Men det kan nog bli bra det med. J stannar också här över jul, så vi blir fulltaliga, trots att vi båda egentligen först skulle åka bort/hem över jul. Vad några centimeter snö ställer till det här. Det är nästan skrattretande hur dåliga de är på att hantera snö här i England. Jag tror inte jag har förstått än att jag inte ska fira jul hemma, det känns märkligt tomt bara och samtidigt nästan som om jag precis har fått jullov. Tomt och jullovskänsla, märklig kombination. Imorgon blir det nog mera verkligt. Nu är det sova som gäller, jag är dödligt trött. Två jobbiga kvällar i rad och jag har insett att det inte är någon bra idé att se på Skärgårdsdoktorn till mycket sent, trots att det tedde sig som en god idé just då.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: