matilada

2010-11-28
23:47:33

Pumpasoppa och dåliga skämt

Fortsatt kyla, vilket är ganska jobbigt eftersom vattenslangarna och kranarna utomhus fryser igen, så vi måste bära vatten i hinkar ut till vattentrågen. Det är dessutom inte den jobbiga delen. Eftersom vattenslangarna är ur funktion kan vi inte skrubba halvhjärtat på skiten och sedan spola bort den, utan nu måste man ta i för kung och fosterland och skrubba med borsten på varenda lite brun, frusen fläck man kan hitta ända tills man knappt har några krafter kvar i armarna. Det tar hur lång tid som helst och oftast ser det mot slutet inte mycket renare ut än när man började. Bajshinkarna blir även de täckta med frusen skit och det är fullkomligt omöjligt att få bort tills vi får fungernade vattenslangar igen.

Ett lite roligare inslag idag var BESÖK. Sonar och Lunas syster Amber kom och hälsade på med sin tio veckors valp Barley, matte och husse. Amber är precis lika trevlig som Sonar och Luna och hennes valp var supersöt och pluttig. Jag vill ha valpar här igen! Roger och Carol är också väldigt trevliga och vi åt en riktig satsarlunch bestående av pumpasoppa, sallad, lax och hembakat bröd med fruktsallad och björnbär/äppelpaj till efterrätt. Mums mums!

Efter jobbet när jag i lugn och ro satt och försökte plöja mig igenom The Highway Code på min säng uppenbarade sig plötsligt en skugga i dörröppningen. Skuggan hade den fruktade Henry i handen. Jag har försökt undvika honom i veckor nu, men till slut fann han mig alltså. Himla drygt, men jag antar att det var bra att få det gjort och mitt golv är så rent nu att jag nästan blir sugen att sitta på det bara för att jag skulle kunna det, vilket alltid är en trevlig känsla. Dammet kanske blir ett projekt för morgondagen, jag känner ändå aldrig för att sitta på skrivbordet.

Nu har vi precis sett färdigt Mamma Mia-filmen Den är himla mysig och man ville bra gärna sjunga med, men det var strängeligen förbjudet efter att C demonstrerat sin "hell of a voice". Istället fick jag nöja mig med att bara titta. Inte helt fel det heller i och för sig.

Dagens skämt (by Graham):
G: It's the one-eyed dog!
*vara tyst en stund*
G (mycket nöjt): It's because she's only got one "I" in her name. D-A-I-S-Y. See, Isis has got two I's in her name and she's got two eyes!

Daisy och Isis är systrar. Det var huysteriskt kul när han sa det, tyckte jag.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: