matilada

2011-08-24
23:09:27

Men varför gömde du dig, matte?

Billy, Toby och Callie busade runt i paddocken idag och för att göra det hela lite intressantare la jag mig ner på rygg på marken. Billy kastade sig direkt över mig och körde in vassa armbågar i magen och lite varstans där han kom åt medan jag hjälplöst ropade av smärta under honom och hoppades att Toby skulle visa sig intelligent och beskyddande och komma och "rädda" matte. Enligt J tittade då min vovve undrande upp och försökte lokalisera varifrån ljudet kom, men eftersom han tidigare blivt tillsagd att ligga ner rörde han sig inte ur fläcken. Dum som jag var trodde jag det var därför han inte kom till min undsättning, så gissa hur förvånad jag blev när han efter tillåtelse att resa på sig lyckligt studsade upp och sprang iväg över gräset, bort från mig och mina rop på hjälp, som om han inte alls hade hört mig. Minuterna gick och unge herr T snokade runt och lekte med sin syster och totalignorerade mina försök till kontakt. Måste medges att han tittade upp då och då, men eftersom matte inte syntes till återgick han snart till sin vilda lek. Till slut ropade jag högt på honom och viftade med armen och då, såg han mig och satte av i full karriär mot matte som låg på marken! Väl framme kastade han sig ner bredvid mig och rullade runt som en galning i gräset samtidigt som han gav mig en grundlig tvätt och visade med hela sig hur glad han var över att äntligen ha hittat sin busiga matte som helt plötsligt bara var borta. Ändå hade vi börjat det hela inte mer än 20 cm ifrån varandra; han bredvid J och jag liggande på marken strax intill... Toby har det inte så lätt alla gånger med sin olydiga matte!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: