matilada

2011-08-26
20:06:51

Min dators egenheter

Det var länge sedan jag klagade på min dator, så jag känner att nu är det dags igen. Sedan jag hotade att kasta ut den har den faktiskt skött sig relativt bra och vi har sakta men säkert harvat oss igenom några fler månader tillsammans. Allt går segt, men det rör på sig och vi har till och med klarat oss helt utan dödshot. Det finns fortfarande inte mycket plats kvar på hårddisken, men det verkar inte vara mycket att göra åt den saken och jag har bestämt mig för att låta bli att bekymra mig över det så länge min lilla (eller egentligen stora och tunga) maskin någotsånär gör som den ska. Kanske är den helt enkelt bara gammal och gillar att stoppa sig full med massa onödiga saker...

Världens jobbigaste antivirusprogram är ett minne blott och jag inbillar mig att datorn är lite gladare efter att det försvann. Skype är avinstallerat och viftar inte längre som ett rött skynke i ansiktet på mig varje gång jag startar datorn och ser eländet på skrivbordet. Dessutom beredde det lite, lite mer plats på hårddisken. Två flugor i en smäll! Nu får jag snylta på andras Skype.

De gamla problemen mer eller mindre övervunna har dessvärre banat väg för att nytt lustigt problem: min mailsituation. Från att bara ha bestått av en jobbigt full inkorg med högar av osorterade mail, har allt nu eskalerat till en galen inkorg med över 500 olästa mail som jag inte kan öppna. Sist jag försökte gå in släpptes jag inte ens fram till inkorgen, utan jag fick stå på startsidan och se det fasansfulla meddelandet 533 olästa meddelanden sticka mig i ögonen. Då jag inte har någon som helst aning om hur jag ska lösa mailtrasslet försöker jag helt enkelt att inte tänka på det. Dessutom är det en bra ursäkt att inte svara på mail ;) Så ett hett tips om någon vill nå mig: mail är inte pålitligt. Gamla hederliga brev på posten kommer däremot fram!

Alla bloggar om seriösa ämnen, djupa tankar och fantastiska idéer. Jag har just skrivit ett inlägg om min sunkiga dator vars problem inte intresserar en själ på denna jord. Inte ens mig själv. Det känns mycket bra!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: