matilada

2011-02-22
19:31:20

Tisdagkväll

Livet går sin gilla gång. Vädret är halvdystert och halvkallt. Inga extrema temperaturer eller regn, bara tillräckligt för att man inte ska veta vad man ska ha på sig utomhus och därför är det enklare att bara stanna inne. Inte riktigt idealt med andra ord.

Inomhus är det dock ganska trevligt. Kallt och lite fuktigt i vissa delar av huset, men mitt rum är varmt och skönt. Igår kväll höll jag på att bränna sönder mina bara fötter på elementet vid min säng för att det var så varmt. Igår hade vi ingen el från tidigt på morgonen till tidig eftermiddag. Till skillnad från hemma i Vänge funkade dock vattnet som det skulle trots frånvaro av elektricitet, vilket var mycket skönt. Jag var dessutom ledig, så jag hade inte bekymret med att försöka trycka in dammsugningen innan elen försvann. Mitt största problem var när jag efter min körlektion insåg att det skulle vara väldigt bra att ta en tur in till stan för att införskaffa vissa nödvändigheter, innan de åker till Sydafrika, vilket ledde till dusch i nästan totalt kolmörker. Det är minst sagt annorlunda att duscha i mörkret. Att det kan vara så olika från att duscha med lampan tänd. Har inte varit inne i stan sedan jag kom tillbaka efter jul och jag insåg att det var ganska bra. Enligt C samlar man på saker om man är osäker på sig själv. Om det är sant gav jag rikligt med näring åt min osäkerhet då jag spenderade bra mycket mer pengar än tänkt på min nördhobby. Jag kom hem ganska mycket fattigare än jag tänkt mig.

Är för tillfället ensam hemma (så ensam man kan vara med ca 30 hundar till sällskap) eftersom de andra är på hundträning och annat. Ben Ben håller mig sällskap häruppe och jag tror Magic är någonstans här i korkarna också. Jag äter skorpa och läser bloggar och Ben sitter bakom mig och luktar nybadat och gott, läser bloggar med mig, äter skorpa och lägger ibland en liten rap. Vi har det ganska mysigt, trots Bens avsaknad av bordsskick.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: