matilada

2011-01-24
23:21:34

Lycka

Sovmorgon idag, så för en gångs skull kände jag mig pigg och vaken när klockan ringde, även fast jag inte hade tackat nej till att sova lite längre. Det lilla som var kvar av förmiddagen när jag steg upp spenderades i Gibs bil, lyssnande på massa Norgehistorier medan vi snirklade oss runt Basingstokes rondeller. Jag hade glömt hur riktigt bra dålig humor Norgehistorier är!

Väl hemkommen tog jag och Ben en promenad tillsammans. Minns inte när vi sist gick ut bara vi två, utan andra hundar eller människor, men det var bra längesen. Av vilddjuret som, då vi har andra med oss, brukar springa som en dåre överallt och ingenstans fanns det knappt något alls kvar och han var som en liten ängel och uppförde sig väldigt vuxet och sansat. Tills jag tog fram Tigern, vill säga. Då blev det fart på honom och Tigern fick följa med i många vilda cirklar på fältet innan en viss hund tröttnade på honom och bara släppte det stackars djuret i leran och studsade vidare i glada fågelhjärnesprång. Bens tiger lever ett tufft liv.

Kort sagt har det varit en mycket trevlig dag och jag hann till och med titta lite på Skärgårdsdoktorn på eftermiddagen. Bara ett avsnitt kvar nu! Sedan väntar Jul i Kapernaum som jag inte minns något alls av nästan, bara att mitt femåriga jag tyckte att det var en fruktansvärt läskig julkalender.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: