matilada

2011-01-26
22:48:21

Valpar och besökare

Merlot försvann igår, så nu är det bara en kvar av Spitfires valpar. Han fick flytta in med goldenvalparna idag eftersom vi behövde hans hage till Petras valpar. Stackarn är mindre än dem nu och han ser väldigt liten och försynt ut bredvid de buffliga gula sakerna. En detalj även värd att nämnas är att jag idag fann storasyster Lily inne hos alla valparna. Hur hon kom in är lite av ett mysterium, men hon såg väldigt nöjd ut. Brydde sig inte det minsta om att de fanns överallt runt henne och att de inte ville lämna henne ifred.

Spitfires valp har förresten ett namn nu; Hurricane. Passande, men ack vad jobbigt att ropa Hurricane! varenda gång man vill något. Lite väl långt är det. Vi har dock inte riktigt kommit på vad man kan korta ner det till. J fick ta honom till puppy class ikväll, men tydligen blev hon ganska trött, så sista minglet innan de stora hundarna kom in fick jag glida runt med honom och hälsa på de andra. Syster Rosie var där bland annat och hon var lika galen som när hon lämnade oss. Hon tyckte det var fantastiskt med alla andra valpar, medan Hurricane var lite mer tillbakadragen och försiktig. Som en något pinsam avslutning på puppy class tänkte Hurricane sätta sig och bajsa mitt på golvet. Jag tyckte jag var påpasslig och plockade upp honom innan han hann göra något, trodde jag. När jag halvsprungit ut insåg jag att jag hade bajs på både skorna och jackan och att det dessutom hade hamnat en del på golvet som jag sedan aldrig lyckades hitta att torka upp. Så kan det gå.

Kall dag annars. Mycket regn och fuktigt och rått. Har man väl blivit kall känns det som om det är omöjligt att bli varm igen. Vi hade två goldens in över dagen då deras ägare skulle på begravning. Ingen av våra. En valp på fyra månader och en vuxen som såg ut som om hon var minst tjugo år. Valpen var jättesöt och hon lekte med Remus, Toby och Callie, men den vuxna uppskattade inte alls att vara här och skällde stup i kvarten, vare sig hon var inne eller ute. Man glömmer lätt att alla hundar inte är lika härliga att ha att göra med som våra...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: