matilada

2011-07-22
22:54:33

Full rulle

Idag har det varit full fart precis hela tiden. Badade första valpen innan frukost och sedan rullade det bara på hela dagen utan någon längre paus. Knappt hade jag hunnit dammsuga förrän nästa valp skulle badas, redo att bli hämtad. Det var Henry, Sonars sista valp som nu försvann. Han var en väldigt speciell valp och man hade vant sig vid att ha honom springande runt fötterna hela tiden, bitande i tofflor och allt han kunde komma åt. Vi kommer sakna honom!

En snabb lunch vid ett där jag hann försvinna in i en bok en kort stund och sedan kom nästa besökare vid två. Eftermiddagen gick i border colliens tecken och vi hade två familjer här för att titta på valpar. Mellan alla besökare försökte jag hinna med lite städning och det gick ganska bra, trots att jag misslyckades fatalt med båda kladdkakorna då de blev färdiga precis när folk hade gått, så de fick inget. Men jag klagar inte på det, desto mer över åt oss...

När vi till slut drog en lättnadens suck vid fyra, efter att ha tryckt ner antibiotika i den sista valpens hals och röjt upp köket från kladdiga tallrikar och valpolyckor, ringer telefonen och Monty och Harrys ägare vill komma och hämta dem om en halvtimme. Ingen rast och ingen ro, utan det är bara att börja leta efter deras halsband. Det är märkligt: precis varenda gång någon gäst ska åka hem springer vi runt som yra höns och letar efter deras halsband och koppel. De finns aldrig där de ska och ingen har sett vart de tagit vägen.

C hade vid det här laget försvunnit in till Alton för att handla frukt och hämta hem Petra från veterinären. De hade hittat några suspekta knölar på henne som skulle undersökas närmare och nu ligger hon i en bur här hemma iförd tratt och ett jättestort bandage och har ont och är allmänt ynklig. Förhoppningsvis var det inget farligt, men vi får se när provsvaren kommer tillbaka.

Knappt hade C kommit hem med Petra förrän hon och jag var på språng igen, den här gången till Sainsbury's för att handla innan vi plockade upp J från jobbet. Det är nästan pinsamt, men jag gillar verkligen våra små shoppingturer. Middag när vi kom hem vid åtta och nu är det nästan läggdags. Jag har knappt suttit ner på hela dagen, så det ska faktiskt bli ganska skönt att få krypa ner i sängen med en hund eller två!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: