matilada

2011-06-26
22:52:24

Sommar, sommar, SOMMAR!

Äntligen är det varmt! Vaknade igår och det kändes precis som höst på morgonen, sådär ruggigt och kallt och och friskt och blött som det bara är på hösten. Jag vakande idag och det var sommar på riktigt. Strålande sol hela dagen och alldeles klarblå himmel. Stundtals alldeles för varmt, men jag ska inte klaga; de påstår att det ska spöregna igen om några dagar.

Valp försvann på förmiddagen (de konstiga människorna med de mesiga barnen som fick Sonars tikvalp) och på eftermiddagen följde jag med G på en av hans 1-2-1. Det var hos en familj som en morgon hade hittat en foxterriervalp i sin trädgård och när ingen ville kännas vid den hade de bestämt sig för att behålla den. Sjukare historia har man väl knappt hört. Söt var den i alla fall och riktigt trevlig och de fyra barnen i familjen var otroligt gulliga. Vi hade med oss Tobys bror Remus samt Astra, Thamesis dotter på nio veckor som vi ska behålla. Den yngsta dottern i familjen plockade blommor åt mig och talade om att hon mycket hellre ville ha Astra än deras hund, för han bets bara. De räckte dessutom upp handen varje gång de ville ställa en fråga och i slutet frågade en av dem G om han var en "hundexpert". G svarade såklart ja, men jag kan ha råkat förstöra hans image när jag inte riktigt lyckades kontrollera skrattet som bubblade upp i mig mär jag hörde frågan...

Tidig middag och sedan tog J och jag en långpromenad med Sonar, Billy, Ben, Toby och Callie till Jan och Gib för att överlämna en säck med räv- och grävlingsmat som J lyckats komma över på jobbet. Hundarna tyckte det var fantastiskt, det var kul att träffa Jan och Gib igen och det var en väldigt varm och skön kväll, så på alla punkter var det en mycket lyckad promenad. Hade kameran med mig, men den tycks inte kapabel att fota med så mycket ljus (den är väl mest van vid grått och dystert), så bilderna blev mer skräp än vanligt och ska absolut inte läggas upp här.



I brist på andra bilder får det idag bli den här bilden; de flesta av hundarna från dagens promenad är ju trots allt med. Ben, Sonar och Billy på promenad i fredags, efter den lyckade kennelinspektionen. Dave Griffiths var en glad man och vi klarade oss utan några som helst anmärkningar. Han brukar tydligen alltid tycka att vi har det rent, men den här gången tyckte han att det var renare och snyggare än vanligt. Undrar om det var de skurade väggarna som gjorde sig påminda? Att vi sedan klarade oss utan några som helst anmärkningar tror jag vi kan tacka min nybakade kladdkaka för ;)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: