matilada

2011-03-24
09:22:09

Gårdagens äventyr

Igår var det så underbart, fantastiskt fint väder att man bara ville vara ute hela tiden och aldrig gå in. Före halv tio på morgonen var det så varmt att jag var tvungen att ta av mig i t-shirt, och sedan blev det bara varmare och varmare. Någonstans i mitten kändes det till och med för varmt för jeans. Man kunde nästan tro att det var sommar! Som tur var (för mig) var C hemma från jobbet med förkylning (men så sjuk att hon inte kunde testa sin nya symaskin var hon inte), så det var fritt fram vad gällde promenader för min del. Otroligt skönt med sådana dagar, för när man jobbar ensam blir det lätt så att man bara hinner med en eller ett par promenader per dag eftersom G och C är ute på sina ärenden och inte alltid hemma, så det slutar med att man försöker trycka in en promenad när någon väl är hemma och det blir väldigt hattigt. Det känns så fattigt att bara hinna gå med tre hundar på en dag, det lämnar knappt några avtryck på the walking chart och det tar evigheter innan alla hundar har fått åtminstone en promenad. Men igår var alltså riktigt lyckad och jag lyckades promenera närmare en och en halv mil med 18 olika hundar. Det känns bra!

Min dator har kokat ihop nya elaka metoder för att göra mitt liv miserabelt och igår hade vi en längre diskussion on Skype och tyvärr förlorade jag. Som bekant loggar den ju inte villigt in på Skype, men igår försökte den inte ens göra det. Jag fick skriva in lösenordet för första gången sedan jag skaffade Skype och då var det kanske inte så konstigt att jag inte kom ihåg det. Fel lösenord påstod den att det var, så jag testade alla mina lösenord för att få fram det rätta. Tror ni något funkade? Nej. Jag kunde ju ha råkat trycka på fel knapp någonstans, så det enklaste alternativet tycktes vara att bara ändra lösenordet och sedan logga in. Sagt och gjort, jag ändrade till ett av mina favoritlösen, ett välbeprövat lösenord som hängt med ett tag och som jag kan skriva i sömnen utan att något blir fel. Den lilla rutan kom upp och sa att jag nu kunde logga in på Skype med mitt nya lösenord. Tror ni det funkade? Det gjorde det sjutton heller. 7 försök senare gav jag upp och nu sitter jag här och har inget Skype. Datorn ligger allt risigare till.

J kom hem från Sverige igår, så nu är allt frid och fröjd igen. Vi är fulltaliga. Om en liten stund ska G skjutsa oss in till stan och hon ska på jobbintervju och själv ska jag gå och skaffa sytrådar åt C. Vet inte riktigt när vi kommer hem igen, men hoppas det blir tidigt, för jag vill hinna med att gå med mina pojkar (helst på olika promenader) och sedan se på Chess innan jag och C ska handla senare i eftermiddag. Det känns lite väl optimistiskt att hinna med allt det kanske, men jag ska satsa!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: