matilada

2011-05-27
23:18:54

Hemma

Så var man hemma då. Planet var försenat så jag kom hem först strax före tre på natten. Tycker mig minnas att planet från Heathrow nästan alltid är försenat, av någon underlig anledning. Är jag bara otursförföljd eller är de ovanligt inkompetenta på Heathrow? Den där långa, härliga sovmorgonen jag sett fram emot så länge uteblev dessutom, precis som jag anade att den skulle. Först var det katten som trampade runt i min säng och sedan var det hunden som ogenerat kom och hoppade på mig och försökte överta min säng ett antal gånger under morgonens gång, trots mina försök att ignorera honom.

När jag till slut steg upp fann jag en trevlig överraskning på skrivbordet från syster min: en påse lösgodis och en påse te, samt ett gulligt kort som välkomnade mig hem. Hur mysigt som helst! Kan man ha en bättre syster? Lång frukost med en bok fick jag i alla fall och resten av morgonen ägnades åt att packa upp och försöka bereda plats i mitt rum åt mina schleichdjur. Tre hyllor böcker fick ge upp sina platser till förmån för djuren jag precis fraktat hem från England och böckerna står nu i travar på golvet och väntar på att bli nerpackade i lådor. Dessutom rensade jag ut massa kläder och frigjorde en hel hylla i garderoben för djuren. Så nu har jag en jättehög med kläder samt många travar böcker på golvet att göra någonstans av. Men jag är nöjd ändå, för de närapå hundra djuren jag hade med mig hem står nu prydligt uppradade på sina platser och jag fick även en chans att sortera igenom de andra och ställa upp dem i bättre ordning. En ganska lyckad förmiddag med andra ord!

Farmor och farfar tittade också förbi och vi fikade gott med våfflor och wienerbröd. Efter det åkte jag, pappa och Linnea in till stan så jag kunde växla in mina pund och pappa göra lite ärenden. Växelkursen är urusel, så det kändes inget vidare att behöva växla in, men jag behövde pengar på kontot, så jag ahde inget val. Jag körde hela vägen dit och hela vägen hem! Det gick väl sådär, men till mitt försvar måste jag säga att jag inte kört på tre månader och dessutom inte i högertraffik, så förhoppningsvis kommer det bara bli bättre och bättre. En snabb sväng till Folkes för att hälsa på Aron och Fredrik, men ingen av dem jobbade, så vi åkte hem till F, K, S och K istället och hälsade på och jag fick titta på deras nya hus. Jättefint! Svante kom hem samtidigt som vi anlände och han visade mig runt.

Vi kom hem igen lagom till middagen och det var skönt på något sätt att äta middag hemma hemma med familjen. Paketglass till efterrätt precis som när man var liten och senare på kvällen fick jag äntligen mitt efterlängtade godis. Lite bildvisning blev det också med mina bilder från det senaste halvåret i England och av någon underlig anledning hade Toby lyckats smyga sig in på nästan varenda bild. En riktig linslus den hunden! Nu är det snart läggdags och imorgon ska jag och syster-yster ut och jaga vit färg så hon kan måla en mask i ansiktet när hon ska vara Fantomen från Fantomen på Operan på sin studentskiva.
Kommentar:
2011-05-29 @ 21:57:10
#1: Okänd

Wow, vilken super-syster du verkar ha!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: