matilada

2011-11-24
21:34:33

Synden straffar sig...

Igår tittade vi på en video där någon stod och filmade en flock hjortar i godan ro. Helt plötsligt hör man ett vrål: "BENSON!" och en hel hög med hjortar kommer rännande i full karriär med en hund efter sig. Några sekunder senare ser man en man sprinta efter hunden och hjortarna samtidigt som han desperat och helt utan framgång försöker påkalla hundens uppmärksamhet. Hjortarna flyr över en liten väg och alla bilar stannar. Mannen ser hjortar och hund försvinna i fjärran och allt vi hör är ett högljutt "JESUS CHRIST!!" innan mannen också sätter av i full fart över fälten och försvinner. Det såg väldigt roligt ut och nog skrattade man lite åt stackarn som inte hade bättre koll på sin hund än så och som var idiotisk nog att släppa lös den på ett ställe där det uppenbarligen fanns väldigt mycket hjort...

Behöver jag ens säga att det idag var min tur? Hjälplöst stod jag och såg på när tre hjortar hoppade ut framför nosen på Ben. Jag kallade in honom en sekund för sent och fick sedan bevittna precis hur snabbt en Ben kan röra sig. Ett ögonblick senare var tre stora hjortar, en golden och en border collie (Hurricane bestämde sig för att det där med att springa snabbt var en rolig idé) helt försvunna ur vårt synfält.

Lyckligtvis dök K och S upp på precis rätt ställe vid precis rätt tidpunkt och rymlingarna infångades ganska snart. Ben fick veta exakt vad jag tyckte om hans hjortjagande och allt har varit frid och fröjd sedan dess, men jag tror bestämt jag borde ta mig en funderare på hur jag kan förhindra att detta händer igen...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: