matilada

2012-12-15
17:42:17

JULLOV!

Vädret lämnade en hel del att önska såhär på jullovets första dag och det var med viss motvilja jag idag släpade mig ut i halv snöstorm för att hundarna skulle få sin promenad. Vid sådana tillfällen är det himla smidigt att ha Ben och Toby i selar fastsatta i mitt skärp, då behöver jag liksom inte tänka på att gå, det bara händer... Nästan nollgradigt är det också, så det ligger nu blötsnö överallt. MEN, jag skottade utanför porten idag, så husets gamlingar ska kunna ta sig fram. En tanke i alla välmening, men de kommer säkert inte tacka mig när det fryser på om några dagar och istället blir glashalt ute på trappsteget :o
 
I skolan hade vi julavslutning igår. På morgonen samlades vi i konferensrummet och blev indelade i två grupper för lekar. Min grupp blev indelad i ytterligare tre grupper och vi fick leka en lek som gick ut på att man skulle lyfta upp en papperskasse med bara munnen, samtidigt som man hade händerna på ryggen. Nuddade knäna golvet åkta man ut. Efter att hela laget lyckats klippte man av en decimeter av kassen, så den blev lägre och lägre hela tiden. Jag kom till final (där jag för övrigt kom tvåa) och har nu en extrem träningsvärk i muskler jag inte visste jag hade. Än mindre vet jag hur jag ska stretcha dem!
 
Efter fikat samlades vi i våra klasser och lekte vidare. Vår klass körde Pictionary och inte visste jag att vår mentor hade en sådan vinnarinstinkt! Man kan säga att hon stod för de flesta poängen i sitt lag och mitt lag blev i princip utklassat.
 
Sedan var det dags för glögg och pepperkaka innan julbordet serverades. Alla fick dra ett nummer innan vi satte oss och därmed hamnade alla huller om bullar, såväl elever som lärare och klasserna blandades friskt. Grupp 3 stod för både mat och dekorationer och de hade lyckats riktigt bra. Ett väldigt gott julbord var det och ett mycket trevligt avslut på terminen!
Kommentar:
2012-12-15 @ 21:45:07
#1: Syster

Det låter som om ni hade en mycket trevlig avslutningsdag! Kul att ni snart kommer hem, Toby och Rolf kommer säkert ha mycket kul!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: