matilada

2012-02-26
19:29:23

En dag i februari

Idag har det varit jättefint väder, så jag har varit ute och gått och gått och gått hela dagen känns det som. Ben och jag började med att ta en långpromenad på sisådär två timmar, medan J tog ut Callie och de andra två på en kort invalidpromenad. Vi gick mest på grusvägar, så Ben fick vara lös väldigt mycket och gud så duktig han var! Sådär jätte-super-himla-duktig så man bara känner att allt kommer gå att lösa och han kommer bli den duktigaste hunden i hela världen. Mycket kontaktträning och han lyssnade och tänkte efter och tog kontakt så mycket ibland att jag knappt hann med att belöna. Han höll sig inom en fin radie och vände sig om för att se var jag var när han kom för långt bort. Vid möten med människor/bilar var vi så samspelta att jag knappt behövde säga någonting för att han på en gång skulle gå fot förbi. En superpromenad!

Efter lunch gick jag och J ut med Billy och Toby. Det går framåt med Toby och när jag går med honom ensam har vi ganska bra koll på varandra, men det är något med andra hundar och Toby som gör att han finner det mycket svårt att bara trava på i lugn takt när det är andra med. Det är ju onödigt att ta det lugnt när man kan flänga som en idiot och kasta bakbenen åt ett håll och frambenen åt ett annat! Han fick i alla fall gå lös stora delar och klarade det galant. Vi kämpar vidare...

Nu sitter jag och försöker ta tag i mitt liv genom att kolla in utbildningar till hösten. Två skolor ska jag söka till! Försöker förtränga att båda har antagningsintervju och prov (finns det läskigare ord?) och för tillfället känner jag mig jättepepp på att börja plugga. Klart jag kommer komma in liksom och det kommer passa mig perfekt och allt kommer bli så bra! :D Det gäller att tänka positivt.
Kommentar:
2012-02-26 @ 23:00:05
#1: sunnypoos

Matilda, klart det kommer att gå galant! :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: