matilada

2012-02-27
20:24:17

En rosa värld

Efter middagen kände jag mig så fruktansvärt sugen på att måla, så jag frågade Linne om hon inte ville måla målarbok med mig (det är bra med småsyskon, då får man en bra ursäkt att bli barn på nytt!) och det ville hon gärna. Fast sedan var det ju det där problemet med att man som liten inte gärna håller sig innanför linjer och gärna bara målar en stor grön färgklutt mitt på en sida innan man fortsätter vidare till nästa sida för att göra likadant där. Dock förklarade Linne glatt för mig att det inte var något problem, för man kunde ju måla över den andra färgen, så sidan jag trodde var färdigmålad var i själva verket inte ens påbörjad. Man lär sig något nytt varje dag.

Därnäst fick jag lära mig att jag är väldigt tråkig och inte så kreativ och definitivt behöver vidga mina vyer. För bara tråkiga personer vill måla träd gröna och hundar bruna. Pudeln skulle ju naturligtvis vara rosa och trädet lila med rosa stam. Allt annat skulle visst också vara rosa, så det blev något enahanda efter ett tag. Men ibland är jag snabblärd, så jag föreslog att vi skulle måla korna rosa och blå och efter viss tvekan gick Linne med på det. Och sedan slutade vi måla, för det gäller ju att sluta när man är på topp.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: