matilada

2012-03-30
19:42:30

Näst sista mars

Ibland händer det mycket men inget är riktigt relevant att rapportera om här, så då blir det tyst ett tag. Lite födelsedagar har vi hunnit med att fira och efter att ha varit så otroligt fint väder hur länge som helst har det de senaste dagarna regnat en del. Fästingarna verkar ha vaknat upp på riktigt nu och jag har tappat räkningen på hur många jag plockat, framförallt på Ben, så snart blir det väl till att skaffa fästinghalsband till hela högen.

Toby och jag kämpar vidare med våra olika övningar och jag tycker han har blivit bättre. Små framsteg gör vi och det känns hoppfullt. Ben å sin sida beter sig för tillfället som en gammal man och är en dröm att ha att göra med. Jag får påminna mig själv hela tiden om att inte släppa iväg honom för långt när vi är ute. Idag gick vi på elljusspåret med J, Billy och Callie och Ben travar på en bit framför oss. Plötsligt stannar han och tittar först framåt och sedan bak på mig, som han brukar göra, så jag berömmer honom. Han tittar framåt och sedan på mig en gång till och sedan ser jag att det kommer en collie med ägare emot oss. Kallar in Ben som kommer som ett skott till mig. Att han inte gick fram till dem! Jag har alltid sagt att han inte går fram till andra hundar, men sedan vi kom till Sverige har hans beteende varit minst sagt förändrat, så jag har inte helt litat på att han inte går fram till någon. Men det gör han alltså inte, min duktige prins. Trots att jag inte såg de mötande förrän nästan någon minut efter honom! :D
Kommentarer:
2012-03-30 @ 20:12:32

Vad vill du gå då? :) Nu blev jag nyfiken!

2012-03-30 @ 21:07:09
#2: erica

åh så kul när hunden bjuder på ett sådant beteende, man blir ju glad ändan in i själen! Duktiga Ben!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: