matilada

2012-03-31
22:49:23

Så gick det

Jag valde ett 1000-bitars pussel och drog med mig pusselkartong och pusselmatta ner till köksbordet. Bredde ut mattan och började sortera ut kantbitarna. När jag kommit igenom drygt hälften påminde pappa om att det var dags att släcka ner om fem minuter och jag tände då optimistiskt fyra värmeljus och trodde jag skulle kunna fortsätta pusslandet.

Om någon är intresserad så går det inte att pussla med hjälp av endast fyra värmeljus. Omöjligt. Det går visserligen att plocka ut alla kantbitar med hjälp av känseln, men vad gör man med dem sedan? Sparar dem på hög eller sätter ihop dem på måfå och hoppas att det blir rätt?

Inget alternativ kändes lockande, så till slut öste jag ner alltihop i asken igen och utmanade familjen på kort istället. Vi spelade Plump och jag förlorade. Känner att kvällen har varit givande.
Kommentar:
2012-04-01 @ 12:33:12
#1: erica

haha du är ju för härlig, pussla pussel i mörker låter inte direkt... lysande ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: