matilada

2012-03-31
19:52:23

Blablabla

Om jag förstått rätt är vi inte de enda i landet som vaknade upp till en helt vit värld, men nog kändes det lite märkligt. Hundarna blev överlyckliga förstås. Inte frös de heller utan badade glatt och entusiastiskt i diken och pölar som om det var 30 grader varmt och de desperat behövde kyla av sig.

Annars är jag väldigt sugen på att titta på Tintin. Theo fick Tintin i Tibet och Månen tur och retur i födelsedagspresent, så de har stått på en del och det är ju himla mysigt. Nostalgi: söndagsmorgnar med den där gubben och hunden (Palle?) som pysslade ihop frukost och andra roliga saker och visade Tintin. Vi spelade in alla avsnitt, så någonstans finns de på VHS, men det hjälper inte mycket när man inte har en VHS-spelare i fungerande skick. Lagom långa avsnitt också, bara typ en kvart, så sådana personer som har lite svårt att koncentrera sig på en enda film en längre stund (typ jag) kan när som helst avbryta och gå och göra något annat en stund utan att ha dåligt samvete för att man avbryter mitt i. Perfekt! Mamma måste övertygas om att vi behöver köpa resten av filmerna också.

I brist på Tintin har jag istället börjat kolla på Du Levande. Den måste vara en av världens mest bisarra filmer. Vi såg den med filmkunskapen i gymnasiet och efteråt kände jag mig aningen korkad för att jag inte hade förstått dess storhet. Om någon har det får de gärna förklara för mig! Riktigt sjuk och även här är det lagom långa avsnitt. Jag gillar när Youtube delar upp allt i 10 minuter.

Nu ska jag nog gå och pussla så att jag tröttar ut min hjärna lite och kan sova gott i natt.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: