matilada

2012-10-24
20:21:21

Blablabla

Det finns mycket jag borde göra, men jag orkar inte riktigt. Jag trodde det skulle vara lätt att skriva en text till svenskan utformad som ett blogginlägg, men tji fick jag. Det visade sig vara apsvårt och inspirationen är inte på topp.
 
Får man studentpoäng om man cyklat 5,5 mil de senaste tre dagarna för att pengar inte räcker till ett busskort? Och om man äter müsli med vatten för att det inte finns varken yoghurt eller mjölk i huset? Det trivsamma med att cykla är att jag brukar räkna rådjur på vägen. Idag såg jag sammanlagt 32 stycken.
 
Jag har förstått att det inte är alla som är lyckosamma nog att få höstlov, men jag tycker det är gudomligt skönt att i alla fall jag här höstlov nästa vecka. Igår bokade jag tågbiljetter och nu är jag och mina två pojkar inbokade på rum 11 på Hotellet. Det ska bli spännande! Fröken Igelkott får tyvärr inte följa med den här gången, fast det har jag inte talat om för henne än...
 
Jag dricker grova mängder te nu när det börjar bli höst. Tur att det är fri tillgång på te i skolan! Det gillas starkt. Tröttnar jag på te eller inte orkar vänta på att det ska dra kan jag alltid välja varm choklad som omväxling. Vilken lyx. Bortskämd som jag har blivit med det orkar jag ibland inte fylla vattenkokaren här hemma utan undrar varför det inte bara går att trycka på en knapp och få kokande vatten i koppen, som i skolan. Vid sådana tillfällen blir det sällan något te för mig hemma. Höjden av lathet.
 
Se där vad lätt det var att faktiskt skriva ett riktigt blogginlägg. Synd att jag inte kan lämna in det här pladdret till svenskan.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: