matilada

2013-04-30
16:08:52

Just precis nu

Vi gick bara fram till lunch idag, så eftermiddagen fick jag vara hemma och mysa i solen med flera koppar te. Tänk så gott det är med en stor kopp, alldeles lagom varmt te!
 
Efter en lång period med bristande motivation har jag även försökt komma igång med lite hundträning igen och idag provade vi på att träna stadga i sitt med hjälp av omvänt lockande. Omvänt lockande är ganska nytt för nästan alla hundarna och även för mig, men nog tyckte jag att det gick väldigt bra ändå. Sonar tycker det är svårast. Vi har hållit på med klicker ganska mycket på sistone och hon har rätt nyligen förstått grejen med det, så stackarn är helt inne på att dra igenom hela sin repertoar, så fort det är träning på gång. Nyttigt med andra ord att träna lite andra saker!
 
Det är fruktansvärt kul och väldigt tacksamt att ha så många olika hundar att träna på. Alla är dessutom väldigt olika till sättet och det är mycket lärorikt att hela tiden få ändra plan och lägga till och ta bort saker när något visar sig vara svårare/lättare för just den hunden. Hundarna tycker själva det är skitkul och agerar mer än gärna försökskaniner när jag vill testa nya saker. Alla lyckliga och glada :)
 
Nu ska jag och flocken ut och lufta oss en sväng och sedan kanske vi hinner med ett träningspass till innan middagen.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: