matilada

2013-04-28
17:15:36

Vår helg

Här är det minst sagt dött, men jag ska försöka ta mig i kragen nu och förhoppningsvis blir det bättring här i fortsättningen. Helgen har varit mycket avslappnande och skön med härliga hundpromenader både igår och idag. Gårdagen höll vi oss här i närheten och gick en runda mot floden och Ben tog årets första simtur. De andra simmade inte, men svalkade gärna tassarna i det äckligt bruna vattnet.
 
 
 
Idag gick vi nästan hela vägen till Kumla och hundarna fick bada i sjön som ligger åt det hållet. De älskade det och även fast Ben var den enda som simmade på riktigt och verkligen låg i och simmade bara för att, var alla ändå lyckliga över att äntligen få bada. Callie och Billy jagade leksaker och for så vattnet stänkte, Toby for runt överallt som en raket utan något riktigt mål och Sonar levde verkligen upp och studsade runt som ett nyfött lamm. Vid ett tillfälle tyckte Ben det var en god idé att simma ut och hälsa på fiskmåsarna som landat mitt ute i sjön, men han vände snällt när jag ropade och tyckte han kommit lite för långt ut...
 
 
 
 
På hemvägen hittade vi nya spännande, jättefina stigar, så att vi slapp gå längs med stora vägen tillbaka. Hundarna var vid det laget lite trötta och Ben envisades med att helt plötsligt lägga sig ner på marken några gånger, som om han var så trött att han inte orkade gå... Vet dock inte om jag tror på det riktigt! När vi kom hem efter 3,5 timme ute i solen slocknade alla fem på köksgolvet. Toby lyckades vid ett tillfälle masa sig upp på soffan, men det måtte ha tagit hans sista krafter, för när jag kom slamrande med dammsugaren ett tag senare orkade han inte röra på sig. Han lät mig villigt dammsuga runt honom och sedan hängde han som en slapp disktrasa i famnen när jag flyttade över honom till det andra hörnet och där sov han fridfullt vidare utan att så mycket som ens lyfta på ögonbrynen åt mig. Vilken tur att han är så lätt!
 
Kommentar:
2013-04-30 @ 15:08:55
#1: PS hundar

sv: Kanske bara är en period av bittra människor ;) Håll ut ;)
Klart att det är lättare att ha egen bil istället för att tränga sig med massa andra, men samtidigt togs körkortet här i november, och vi har klarat oss utan ett bra tag innan :) Vet inte skillnad mellan bostadsrätt och hyresrätt, men kanske är lättare när man äger lägenheten själv och man "får göra som man vill" :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: