matilada

2013-08-25
20:36:00

Tuff tuff

Vi tuffar vidare här. Igår gick jag och mamma med hundarna på förmiddagen, Fredrik och Svante med Tove och Lia kom på fika efter lunch och på kvällen blev vi bjudna på Farsholmen på middag. Sista biten på grusvägen till Farsholmen gick jag och mamma med hundarna och Eskie lyckades fastna i en grävlingsfälla. Inte verkade det bekomma honom heller när den smällde igen om honom! Innan middagen blev det sedan mycket bad för de gula. Toby hade sin lina med sig, men han skötte sig så bra att han fick gå lös en hel del. Tove fick gratis hundterapi med alla hundar som vandrade runt och det gick jättebra. Hon gick runt och klappade dem efter ett tag :)
 
Idag gick vi i skift och gulingarna och jag gick en lagom lång runda i skogen och avslutade med bad i havet. De har gallrat lite i skogen och där det körts med skogsmaskiner var det jättefina vägar att gå på. Det fanns ganska många som vek av åt olika håll, så någon dag är jag lite sugen på att utforska! Sedan ville barnen åka och bada, så jag och gulingarna följde med till badplatsen på eftermiddagen. Och om nöjdhet döms efter trötthet så är hundarna definitivt nöjda efter de här dagarna: de börjar se ut som om de vill gå och lägga sig redan nu! Och själv skulle jag inte heller tacka nej till att gå och sova ;)
 
Jag bad Eskie hoppa upp på stenen och posera...
 
...varpå Sonar genast hoppar upp på en annan sten och ställer sig: "Men så HÄR menar hon ju, Eskie!"
 
Toby undersöker hur nära vattnet han kan komma utan att ramla i...
 
 Jobbig dag!
 
Lortgris!
 
Fin kväll
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: