matilada

2013-12-19
19:12:13

Havsörnar

Vi provade en ny promenadrunda idag, som en granne tipsat om. Det visade sig vara en jättefin runda som mestadels gick på grusvägar, genom både skog och fält, men även en del på skogsstigar. Vi var ute i 2,5 timme och hann gå ungefär 11,5 km. Det var grått och trist fotoväder och min kamera tyckte det var alldeles för mörkt. Mammas och pappas klarade nätt och jämt ljuset, men bilderna blev riktigt tråkiga. Toby kunde vara lös en del (han har varit knepig att ha lös sedan jag kom hem från England och har nästan bara gått kopplad) när vi gått någon halvmil och han blivit lite trött och Ben och Sonar hemulade förstås lösa hela tiden.
 
Vid ett tillfälle när vi precis svängt av in i skogen hördes en högljudd kör av riktigt upprörda korpar (eller någon av alla stora svarta fåglar som finns). Förklaringen såg vi snart: havsörnar över skogen! De såg jättestora ut på så nära håll. Jag fumlade desperat med kameran för att få några bilder, men naturligtvis blev det inga, trots att vi såg dem till och från i åtminstone 5-10 minuter. Det var minst tre stycken.
 
Det här var andra gången jag såg havsörn på nära håll och de är verkligen riktigt häftiga. Väldigt fascinernade! Nästa gång hoppas jag på bra fotoväder också, men det kanske är att begära för mycket ;)
Kommentar:
2013-12-20 @ 09:07:31
#1: PShundar

sv: vi gillar hanar som inte lyfter på benet, finns en charm i det.. haha :D P's mammas chihuahuor kissar också stående på bara framtassarna :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: