matilada

2013-01-26
20:22:25

En, två, tre, fyra...fem!

Andra tog sina barn till Hindersmässan, vi tog med hundarna. De kan ju också tycka det är roligt med marknad! Och det verkar som om fem gulingar har nästan samma effekt på folk som ulliga, gulliga valpar: får jag klappa? Hundarna stortrivdes med uppmärksamheten och jag tappade räkningen på människor som kom fram och sa att de också hade en golden hemma, fast den var mycket större. Jag skyllde på att våra var engelska golden...
 
Intressant också att höra alla kommentarer när vi går förbi. Folk räknar högt och armbågar till personen bredvid och väser Titta!. Och mammor med barnvagnar. ALLA barn måste titta på vovvarna! Men det är mest roligt och jag är så van så det mesta reflekterar jag inte ens över. Det värsta är dock när folk ska komma med "goda" råd, som gubben som ansåg det nödvändigt att påpeka att det inte var någon bra idé att gå med hundarna bland alla människor, de skulle få sina tassar söndertrampade. För vi hade ju verkligen bett om det. Han sa varken hej eller hejdå, utan bara kläckte ur sig att hundarna inte mådde bra på marknad.
 
Men överlag var det kul och hundarna stortrivdes! Dessutom fann vi ett stånd med te.
 
 
Kommentar:
2013-01-27 @ 00:13:55
#1: Syster

Åh vad mysigt! Jag längtar tills vi ska besöka er. Jättemycket!

Svar: Jag längtar också, det ska bli jättekul!
None None

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: