matilada

2013-06-24
13:56:09

Min jaktgalning

Jag vågar knappt säga det här, men jag tror, tror, tror att Ben börjar lugna ner sig med viltintresset. Sonar råkade nästan springa över en hare som satt bakom en grästuva härom veckan. Naturligtvis satte den iväg i full karriär, Sonar stannade, Ben följde efter i ungefär 5 meter innan han stannade och kom tillbaka till mig när jag ropade.
 
En annan gång gick vi på en grusväg, Ben något bakom mig. Plötsligt får jag syn på ett rådjur snett framför oss som ligger och tittar på oss i det höga gräset på andra sidan diket. Det tittar en stund innan det bestämmer sig för att hoppa iväg. Jag stannar för säkerhets skull och Ben bara tittar på det, spetsar öronen lite, men gör inget mer.
 
För några dagar sedan gick vi på en annan grusväg: Billy bakom mig och Ben och Callie framför. Vid ett tillfälle vänder jag mig om för att kolla vad Billy gör. När jag vänder mig tillbaka framåt igen sitter Ben och Callie ner och tittar på en hare som hoppar iväg framför oss på vägen. Inte en ansats till något, trots att jag inte var 100% med!
 
Kanske, kanske börjar bitarna äntligen falla på plats!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: