matilada

2013-11-27
18:44:34

Hundpresentation 1

Nu har jag varit här i två veckor och börjar få lite koll på hundarna och deras egenheter, så nu ska jag försöka knåpa ihop några presentationer. Börjar med Hydra och Horace (för de är de enda jag har hyfsade bilder på!).
 
Hydra är ungefär 5 månader nu. Hon är registrerad som en River/Peugeot (och blir genom Peugeot en halvsyster till Ben), men är ibland väldigt lik Ruby, som hade en kull nästan precis samtidigt som River... Hydra är inte riktigt min stil, hon påminner alldeles för mycket om Pagan och Magic för att passa mig helt, men hon är en väldigt trevlig valp. Vill för det mesta vara till lags, men det märks vem som tillbringat mest tid med henne och hon funderar ibland på om hon verkligen vill göra som hon blivit tillsagd. En smart liten fröken som nog kommer bli väldigt trevlig även som vuxen.
 
Horace har jag pinsamt dålig koll på hur gammal han är, men jag tror att han är runt året. Han föddes i Tys kull med Hurricane, en kull som K hoppades skulle ge henne en svart-vit tik. Som det nu var bidde det inga tikar alls, utan 6 hanar. Horace var en liten skruttvalp från början och blev väl inte så mycket bättre när han växte upp, så han blev kvar lite längre så att han skulle få växa på sig. Ett år senare är han fortfarande här och G har fattat tycke för honom. Horace vet precis hur han ska linda husse runt sin tass och kan bli väldigt odräglig när husse är i närheten ;) Jag gillar honom och han påminner om mamma Ty, men är mycket mesigare och aaaningens mer bortskämd. Lyckas G bara inse att Horace bara blir odrägligare av att särbehandlas av honom så skulle det bli ännu bättre;D
 
 
(Var det något sånt här du hade tänkt dig, Anna? Tänkte försöka gå igenom alla hundar som är nya för mig (Echo, Barley, Tiber, Ruby, Pickle, Bosun, Gracie, Hydra, Horace, Atlas), men missar jag någon/något får du fråga!)
Kommentarer:
2013-11-27 @ 19:12:11
#1: Mickis

vilka fina presentationer :D

2013-11-27 @ 21:09:39
#2: Anna

Åååh, men så roligt med små presentationer! Toppenkul att få läsa. Hydra är alldeles ny för mig också, måste säga att jag tycker om namnet. :) Det ska bli spännande att höra vad du tycker om hela gänget, kanske särskilt Tiber som jag tyckte påminde om Captain i sättet när vi hälsade på i våras. ♥

Svar: Tiber påminner mig också väldigt mycket om Captain!
None None

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: