matilada

2013-11-26
18:10:00

To the sump

De har inte allemansrätt här, men istället finns det gott om footpaths som det går att pussla ihop på olika sätt till ett oändligt antal fina promenadrundor. En runda jag minns från när jag bodde här är till the sump (=typ en liten rund damm som ibland är vattenfylld och ibland bara lerig). Ingen aning om hur lång den är, men den tar nog ca 2 timmar att gå, skulle jag gissa. Jättefint väder idag, om än kallt, så jag tog med Luna, Thamesis och Astra mot the sump. Det visade sig att jag kom ihåg precis hur vi skulle gå och dessutom hade de stängt av en del footpaths för alla utom fotgängare, så där det vanligtvis bara är lervälling och djupa vattenfyllda hjulspår var det nästan torrt. Hundarna blev knappt leriga och jag kunde traska på utan alltför stora bekymmer i mina icke vattentäta skor. Såna promenader gillar jag!
 
Jag TRODDE vi skulle undvika mycket fasaner på den här rundan, men jag hade visst glömt att det låg ett par hägn längs med vägen och att det är i princip omöjligt att undkomma fasaner här på hösten... Hundarna var överlyckliga och stötte upp fasaner till höger och vänster, men de lyssnade fint på mig och höll sig ganska nära, så jag lät dem hållas. Fasanerna går inte att komma ifrån och ingen skulle bli lyckligare av att jag bråkade med hundarna så fort de råkade komma nära ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På eftermiddagen har jag haft border collie-bad med Naomi, Petra och Lily. Petra tyckte jag var hemsk som ville borsta ut alla tovor på henne och ingen av oss tyckte det var vidare angenämt, men ska det göras så måste det göras ordentligt! Efteråt myste vi i torkskåpet och alla var nöjda och glada igen.
 
Om en halvtimme är det hundträning. Pickle och Horace blir det för min del. Horace har jag gått en del promenader med sedan jag kom. Han är vedervärdig på att dra i kopplet och hellre än att nöta på både honom och mig har jag använt strypkedja på honom, vilket har fungerat jättebra, så undrar om jag ska höra om jag får ha det på honom ikväll också. Pickle brukar stjäla mina tofflor, även när jag har dem på fötterna och gillar att bära runt på det mesta. Kanske ska jag ta med en toffla åt henne som belöning?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: