matilada

2013-10-25
19:42:48

Bort med luddet!

Hundarna börjar bli lite väl långhåriga på sina ställen, men idag införskaffade jag äntiligen ett par saxar så att jag kan trimma bort lite päls. Började så smått nu på eftermiddagen med tassar och Bens svans, men det är en del kvar. Toby har så smidig päls att han egentligen inte behöver trimmas något alls, medan Ben ser ut som en Yeti runt öron och tassar om jag inte håller efter :o Sonar är någonstans mitt emellan. Sedan ska jag bada dem nu efter sommaren när fästinghalsbanden har åkt av, men det får bli allt eftersom.
 
Undrar om jag kan klippa min egen man med saxarna jag just köpt? Det brukar oftast vara en dålig idé, men nu hade de ju bara en dubbelsidig effileringssax och den tar ju knappt av någonting, så det kanske är säkert att testa?
 
Sonar är inget stort fan av varken bad eller trimning, men ställer snällt upp på allt jag vill ändå.
Kommentar:
2013-10-27 @ 12:15:17
#1: Johanna

jättefin bild! :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: