matilada

2014-04-19
20:26:08

Glad påsk

På förmiddagen åkte vi till Tallaparken för en liten promenad med ligan. Halva Öregrund tycktes ha bestämt sig för att åka dit samtidigt och det var folk överallt så de flesta hundarna fick gå kopplade hela tiden och trots strålande väder blev det inte mycket foton tagna, tyvärr.
 
Den Stora Skattjakten, som barnen pratat om i dagar var inte utan tårar, men de fann äggen till slut och sedan åkte också en skål med godis fram. Rolf stal min tänkta lunch nästan ur handen på mig, men som tur var ville inte Linne ha sitt ägg så jag snodde det och gjorde en ny äggmacka som avnjöts ute på altanen i strålande sol. Gulingarna fick strosa runt som de ville ute under tiden och hade det jätteskönt.
 
Sedan gick vi ner till hästarna och jag agerade hästhållare medan mamma raspade Malwas fötter samt tvättade hennes svans. Sonar patrullerade bäcken efter änder under tiden och Ben badade, men Toby, Lucy och Rolf var inte betrodda att vara med så de fick stanna i paddocken och huset. När mamma vid ett tillfälle går upp för att hämta något i huset hojtar Theo och säger att Rolf har vält ut godisskålen som stod på bänken...
 
När svansen var färdigtvättad låg det godis över halva köksgolvet och en skål i skärvor över andra halvan. Rolf spydde senare upp en del. Sedan spydde han lite till. En stärkande kopp te behövdes och sedan tog vi itu med att befria Rolf från lite av hans päls. Det fastnar så himla mycket skräp i honom när han är ute och i alla fall jag är lite trött på att hitta diverse granruskor och annan skit över hela golvet varje dag. Förhoppningsvis blir det bättre nu!
 
Nu är jag trött, riktigt trött och Rolf verkar också ganska utmattad efter sin dag. Hundarna tigger skinka av Theo och snart, snart får jag gå och lägga mig i min sköna säng!
 
Sonar spanar på måsar, Toby undrar vad Sonar gör, Ben har egentligen inte tid att bli fotad och jag...vete sjutton vad jag gör.
Kommentar:
2014-04-19 @ 21:31:18
#1: PShundar

sv: Ja men precis, ångestkänsla är något iallafall vi undviker att dra över oss, man vet ju sällan heller om det tjänat något till att göra annorlunda i saker och ting.

Glad påsk på er med :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: