matilada

2014-04-22
19:57:52

Räkostens magi

Några gäster nere i stugan lämnade kvar en oöppnad tub räkost när de åkte, så den tog jag hand om för hundarnas räkning. Jag tog ut de gula på gräsmattan idag för lite klickerträning och jag har aldrig sett dem riiktigt så entusiastiska förut. Sonar var den enda, som med nöd och näppe, snällt kunde ligga och vänta på sin tur: pojkarna härmade och försökte överglänsa varandra i sin iver att få räkost. Sedna gav Sonar också upp och smög bakom ryggen på mig för att slicka tuben som jag försökte gömma från Toby. Det blev inte riktigt så strukturerat som det borde ha varit, men vi hade roligare än vi haft på väldigt länge :D
 
Senare tog vi Eskie och Assar med oss på en spontanpromenad ner till badplatsen. Toby gick lös hela vägen och en gång behövde jag påminna honom, annars höll han sig i skinnet och uppförde sig som folk. Ganska ofta travade han perfekt fot bredvid mig och slickade sig om munnen... ;) Nu på kvällen gick vi ner en vända på hästarnas fält och Toby, Eskie, Assar och Rolf härjade som galningar. Toby kom som ett skott varje gång jag ropade och var allmänt lyhörd för alla kommandon! Alla hundar var för övrigt väldigt ivriga att göra rätt: till och med Ben kom och sa hej emellanåt, mellan alla hål som ska inspekteras.
 
Nyhetens behag eller har jag lyckats hitta något som motiverar Toby tillräckligt?
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: