matilada

2014-05-29
20:57:55

Världens bästa Sonar

Efter helgens varma väder kom nordanvinden inblåsande i måndags och gjorde världen extremt kall igen. Det var bara till att bylta på sig tröjor och fleece, långbyxor och vindtät jacka igen. Hundarna trivs i alla fall i blåsten och blir pigga som sjutton!
 
Det blir en del promenader med Bens alla småpromenader och de andras långpromenad. Oftast vill de andra också gå ut när Ben går ut, men de är lite för många att gå med när Ben är invalid och måste passas lite, så oftast slutar det med att jag går flera promenader på eftermiddagen och försöker fördela de hundar som går kopplade mellan dem. Sonar har de senaste dagarna sett till att följa med på alla promenader och har sprungit som ett jehu i vinden ;) Hon ser så otroligt lycklig ut när hon gör det, finaste tanthunden.
 
 
Kommentarer:
2014-05-30 @ 16:31:53
#1: Linda

Åh, vilka härliga bilder! Fina tant igelkott. Hon ser så lycklig ut... Emma har också vaknat till liv de senaste dagarna efter sin dvala i värmen förra helgen. Hon avskyr värmen lika mycket som jag uppskattar den :-).

Svar: Nej, det är en lite knepig balansgång med värmen. Jag är som du och älskar solen och värmen, men hundarna blir ju lätt för varma. Lyckligtvis älskar de att bada, så ofta går det att kompromissa med ett strandbesök: de får härja i vattnet och jag får så mycket sol jag vill ;) Vi har ju sån tur här att vi bara bor 10 minuters promenad från havet!
None None

2014-06-03 @ 16:48:45
#2: Linda

Vad lyxigt att ha så nära till havet! Är det Mälaren då? Uppväxt vid kusten som jag är, är jag inte så förtjust i det brunaktiga insjövattnet här i krokarna :-). Man blir ju lite kräsen...
Emma är nog den mest värmekänsliga hund jag någonsin har träffat(utöver hennes släktingar som iallafall i England inte kom långt efter). Vi mötte en samojed häromdagen med minst dubbelt så mycket päls som Emma. Vem var det som såg ut som om hon skulle dö av värmeslag? Emmisen så klart! Ibland vet jag inte om hon bara spelar allan eller om hon verkligen tycker att det är så jobbigt :-).

Svar: Nej, havet! Jag bor ute mellan Öregrund och Östhammar nu, så det är havet på riktigt. Men oj, stackars Emma! Jag upplever inte någon av mina som så värmekänslig, men nog blir de lite slöare när det är varmt. Visst var tålde Captain inte värmen så bra? Han hade ju rätt tjock päls... Jag minns att Dusty vid ett tillfälle under en promenad fick någon typ av värmeslag och blev nästan sjuk. Som tur var piggnade hon på sig efter ha fått svalka sig i ett vattentråg en bra stund.
Ge Emma en puss från mig!
None None

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: