matilada

2014-11-21
20:18:54

Ge mig sol!

Vi lever och är här. Det här grå vädret är så galet oinspirerande och det känns som om resten av livet också antar samma grå nyans.De ytterst få gånger den senaste tiden som solen faktiskt har skymtat fram bakom molnen har det känts som att jag har fötts på nytt. Vi satt på föreläsning en dag när hela klassrummet plötsligt badade i gult ljus och vartenda ansikte bara lös upp. Alla såg på en gång mycekt piggare ut. Det var fina minuter!
 
Den här kursen är lite förvirrande, tycker jag. Känns lite hattigt fram och tillbaka och speciellt en föreläsare vi har ganska mycket verkar är lite ostrukturerad emellanåt. Idag (föreläsning 12-15 på en fredagseftermiddag; inte de bästa förutsättningarna!) var det extremt förvirrat och jag tror det var få som egentligen förstod vad vi höll på med. Vi gick igenom lite allt möjligt och tog en del som egentligen skulle gås igenom nästa vecka  samt sånt som det sedan visade sig att vi kanske egentligen inte behövde kunna. Vi var inte ens halva styrkan, men vi få tappra som var där fick många skratt och en hel del förvirringar. Ganska urflummat för det mesta, men kanske sjunker något in nu när vi får smälta alla konstigheter över helgen.
 
Tidigare i veckan var vi på KTC (kliniskt träningscentrum tror jag det står för?) och fick bland annat öva att injicera! Jättespännande, ett steg mot verkligheten och praktiska övningar är alltid roliga, speciellt så här i höstmörkret lättar de upp otroligt mycket. Läkemedelsräkning hade de också slängt in, så vi fick räkna ut hur mycket vi skulle injicera och sedan utföra det på gosedjurshundar och en låtsashäst i naturlig storlek. 
 
En kväll i veckan var jag också iväg och tittade på Allt ljus på Uppsala med en kursare. Kul att göra något annat, men det var vidrigt kall! Iklädd vinterjacka, sockor, mössa, vantar och heltäckande underställ var jag nätt och jämt varm när vi klättrat uppför hela branta backen till slottet. Jag avskyr att frysa!
 
Och hundarna mår överlag bra. Sonar är superstudsig ute. Hon är väldigt mattig för tillfället och klänger ganska mycket på mig, men jag är osäker på varför. Jag tror hon blir lite avundsjuk när jag håller på mer med Ben och att det är därför, tillsammans med det faktum att jag inte är hemma 24/7. Sonar tycker det är onödigt att springa iväg på föreläsningar varje dag ;) Hon har sina övningar att göra också och hon går med liv och lust in i allt jag hittar på. Speciellt om hon ser att Ben gör dem, då vill hon göra bättre... Det enda hon inte uppskattar är när jag böjer hennes tår, då försöker till och med världens tålmodigaste igelkott att försiktigt ta undan tassen :/ Men jag tar det lugnt och förhoppningsvis blir det bättre snart ju mer jag får böja.
 
Ben var iväg och traskade vatten idag. Han var en gång tidiager i veckan också och båda gångerna fick han gå över 20 minuter i sträck utan rast. Han går bra, äter godis som en galning och vill gå upp i trasken så fort han kommit in i rummet. Idag var dörren dit stängd och det avr en ledsen Benjamin som fick vänta nedanför :/ Skruttgubbe. När den fylldes på idag la han sig ner igen och låg så länge han kunde, tills vattnet näästan blev för djupt. Jag tror han försöker påvisa hur otroligt ont om naturliga badplatser det är i hans vardag!
 
Toby mår prima och går för tillfället lös nästan hela tiden, men det kan växla jättesnabbt. Han får träna lite andra saker när pensionärerna gör sina övningar och de senaste dagarna har han verkligen lärt sig kommandot stå. Vi tränar sitta på sidan också, men det är lite knepigt ibland för honom. Sonar däremot är expert på det!
 
Nu är det äntligen fredag och det ska bli gudomligt skönt med sovmorgon imorgon. Marie ska komma och hälsa på imorgon och resten va helgen ska ägnas åt plugg. Roligt!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: