matilada

2014-11-25
19:29:26

Sooooool!

Igår var det m-i-s-e-r-a-b-e-l-t väder: regn, blåst, ruggigt och kallt. Lägg på det en Benjamin som är stelare än någonsin, halt och allmänt skröplig och en föreläsning som var nästan uteslutande repetition på det vi gick igenom i fredags när bara halva klassen var där och det blir en väldigt grinig dag.
 
Idag steg vi upp i ottan och jag och herr B vandrade ner till UDS för hans vattentrask. Jag tänkte att en skrittur ner skulle vara bra uppvärmning. Det tyckte inte Ben. Jag fick nästan släpa med honom sista halvan av promenaden (som totalt kanske är 1,5 km?). Dessutom haltade han sista biten. Trasken gick jättefint och han gick bra. Sköterskan kunde inte se något lurt med hans rörelser och han såg jämn och fin ut.Dock var han stel i vänster armbåge, något jag noterat här hemma också de senaste dagarna.
 
Efteråt gick jag en något längre promenad med Toby och Sonar och hann även plugga en del (tenta i läkemedelsräkning på torsdag!) efteråt. Fördelen med att ha rehab klockan åtta på morgonen är att precis hela förmiddagen fortfarande är fri. Jag hade inte tänkt gå mer med hundarna innan jag skulle iväg vid lunch, men bäst jag satt och pluggade kom SOLEN fram, så vi vara bara tvungna att gå ut! Jag funderade på allvar att skippa föreläsningen till fördel för solen, men när det sedan kom till kritan fegade jag ur. 20 fina minuter fick vi i alla fall i solen!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: