matilada

2014-09-22
19:52:50

Seriöst?

Benjamin har ju firat sin 6-årsdag sedan sist.Tänk att han redan är 6 år! Knappast unghund längre. Fast han betedde sig som en i morse på promenaden. Vädret har varit riktigt risigt sedan igår kväll, med enorm blåst samt massvis med regn. I morse hade det inte förbättrats nämnvärt, utan det var snåla sidovindar som blåste hårt regn i ansiktet på en som gällde på promenaden. Ben verkade vara i sitt esse i ovädret och for som ett jehu fram och tillbaka på ett sätt jag inte sett honom göra på...säkert flera år. På hemvägen ville han vika av och gå längre och verkade inte kunna förstå varför vi ville gå hem :o
 
Strömavbrott har det varit också, men som tur var hade strömmen kommit tillbaka när vi kom hem från hundpromenaden, så det gick att koka te. Strömmen har försvunnit några gånger under dagen, men jag har kunnat dricka ganska liberala mängder te ändå. Min tentapluggande hjärna har skrikit efter te och choklad hela dagen, men trots frikostiga mängder av båda är jag nog nu, trots många timmars pluggande, inte så mycket klokare. Det känns riktigt, riktigt komplicerat det där med cellbiologi med alla namn och bokstäver och processer och reaktioner och skit. Den enda föreläsningen jag lyckats hitta från förra året verkar ha legat på en HELT annan nivå än det vi gått igenom... Suck. Nu har jag gett upp, är helt snurrig i huvudet. Jag tror inte jag kommer klara tentan imorgon, men det återstår väl att se. Skelettet och dess medicinska namn har jag hyfsad koll på, så jag sätter mitt hopp till att det ska utgöra en majoritet!
 
Hundarna då? Sonar har vilat över helgen. Hon är liksom Ben lite diffust halt, eller, inte ens halt, bara stel i fram. Mamma böjde henne i fredags och då haltade hon rejält, så hon har fått vila över helgen. Hon verkar bättre idag, så kanske får hon gå med imorgon. Blir hon halt igen får väl hon också ta en tur till veterinären. Det är inte roligt när de är halta! Toby har en hotspot som är enorm. Jag hittade den igår och klippte rent runtom, men jag tror att förmiddagens promenad i ösregn var ett misstag, för efteråt var den ännu större och dessutom guckigare och varigare. Klippte mer och tvättade lite och nu ser den torrare ut. Men han kan inte låta bli den utan kliar som en galning emellanåt, vilket inte hjälper. Men nu när den är hyfsat renklippt och jag har slutat pilla med den, så borde han inte röra den mer och den borde bättra på sig i natt.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: