matilada

2014-09-24
19:21:08

Uppdatering hotspot

Hotspoten bättrade inte på sig. Igår såg den nästan värre ut, så herrn fick först socka på foten i hopp om att det skulle skydda hotspoten från kliandet. Den sitter så illa till att tratt inte riktigt skulle funka, den skulle alldeles för lätt kunna glida och sätta sig över hotspoten. Igår eftermiddag stod det dock klart att tratt var det enda alternativet om den skulle få vara ifred, så Toby fick tratt som med en tråd sitter fästad i en sele han har på sig. Tråden verkar vara tillräckligt för att hålla tratten på plats, men det bli extra pyssligt när den ska av förstås. Toby är väldigt miserabel med tratt och rör sig nästan ingenting, utan sitter där jag lämnar honom, stackarn.
 
Idag efter skolan såg hotspoten inte alls bättre ut, utan var fortfarande varig och ful. Den måste göra otroligt ont, för inte ens Toby tycker det är angenämt att jag håller på där utan sprattlar ganska friskt och försöker komma undan. Idag fick han därför lugnande och mamma hjälpte mig att raka rent ordentligt samt tvätta och försöka lösa upp guck. Den visade sig nästan ha börjat krypa upp på örat, men förhoppningsvis ska den inte göra det nu när det är ordentligt renrakat. Det ser ganska läskigt ut när det så tydligt syns var den är och huden runtom är rätt röd, men jag hoppas, hoppas, hoppas att det nu ska få en chans att torka ordentligt och sluta gucka. Det enda med tratten är ju att om Toby ligger på fel sida och ligger på hotspoten kommer ingen luft alls dit; tratten täcker effektivt till. Jag tror dock att han får ha tratt i natt ändå så får vi se hur det ser ut imorgon bitti...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: