matilada

2015-12-31
22:06:13

Välkommen hem Thyme

I förrgår kom jag och Thyme hem från England. Resan gick väldigt smidigt och hon var en stjärna i bilen, även sedan vi skilts från Orion, Anna och Erik. Vi kom hem först vid åttatiden på kvällen och hon var nog ganska trött då efter över ett dygns resa. Barnen, mamma, pappa, Fredrik och farfar var alla här ute på hotellet och välkomnade och hon var väldigt tveksam till så mycket människor. Jag satte ner henne ute så att hon skulle få kissa om hon behövde, men hon gömde sig mest bakom mina ben och ville inte hälsa på någon. Sedan bar jag in henne så att hon skulle få träffa gulingarna och Eskie och Assar. Hon fick börja med de gula, alla samtidigt blev det och hon blev så lycklig! På två sekunder gick hon från lite blyg och tveksam till att verka fullt hemmastadd. Hon tyckte det väl att det kändes tryggt med så många gulingar, som att komma hem igen ;) Eskie och Assar var heller inga problem och hon utforskade kavat delar av huset på egen hand på kvällen, samt hälsade på lite människor i förbifarten.
 
På natten fick hon börja med att sova i sängen, men måste ha hoppat ner någon gång och kissat under natten, för hon låg i Tobys bädd när jag vaknade. Efter över 24 timmars körning genom Europa hade jag sovit som en stock, men jag tror inte att hon sa till när hon behövde kissa utan helt enkelt satte sig på golvet. Kompostgaller är införskaffade, men de är hemma i stan, så igår köpte jag en uppsättning till och hägnade av lite så att hon inte skulle ha lika mycket utrymme att röra sig och i natt skedde inga olyckor inne. Dagtid är hon hittills väldigt trevlig och enkel, men det kan ju ändras det med när hon känner sig mer hemmastadd ;) Hon hänger med på små promenader med de andra, men håller sig än så länge väldigt nära mig, även om hon idag vågade sig på att springa efter Sonar en bit. Hon börjar lära sig sitt namn, men är nog inte riktigt där än. Tuggar inte farligt mycket inomhus, dock gillar hon att stjäla skor, fast jag upplever att hon gillar att visa upp dem lika mycket som att tugga på dem, så jag hoppas att det är en liten dam som gillar att bära på saker! Jag tycker att det känns som att vi har fått hem en liten stjärna till valp!
 
Nyår firar vi ute på hotellet. Här ute brukar det på sin höjd smälla litegrann på avstånd precis runt tolvslaget, annars är det väldigt lugnt. Ingen av mina är rädda för fyrverkerier, men det känns ändå skönt att vara här ute på nyår.
 
 
Kommentar:
2015-12-31 @ 22:17:50
#1: Silja

Vilken fining! Alla är så vackra 🐶😍

Svar: Tack! Jag är nog rätt partisk, men jag tycker också att de är väldigt fina ;)
None None

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: