matilada

2015-01-25
20:56:30

Guldhundar och Hobbit

När höstterminen slutade var hundarna och jag tyvärr tvungna att hitta nytt boende och sedan en vecka bor vi inneboende hos en gubbe. Att säga att jag trivs vore en lögn, men hundarna verkar ok. På plussidan sover Sonar som ett plåster i min säng varje natt och vi promenerar på Gipen varje dag. Under veckan var det jättefint Toby fick springa lös och rasta av sig ordentligt. Sedan kom helgen och hundratals skidåkare dök upp och tog över hela området, så då fick Toby gå kopplad igen.
 
Igår fick vi vakta Emma, Sonars halvsyster från England. Jag tyckte det var jätteroligt att ha henne hela dagen! Hon är väldigt enkel och himla lydig och det avr en ren fröjd att ha henne med ut på promenad. Både Sonar, Emma och Ben gick lösa på Gipen bland skidåkare och hundar och skötte sig galant. De stannade borta från skidspåren och tittade knappt på alla människor som susade förbi bara ett par meter bort. Toby gick kopplad och skötte sig som en stjärna då ;) Guldhundar!
 
Sonar var kanske inte helt imponerad över att få syster på besök, men hon visade det bara genom att vara överdrivet tydlig med vems matte det egentligen var samt var väldigt noga med att se till att få godis när Emma fick det.
 
 
 
Idag vågade jag lämna hundar ute med min hyresvärd några timmar för att åka in till stan och se sista Hobbitfilmen med Sanne. Jag såg ettan i 3D när den kom ut och avskydde hela 3D-grejen så mycket att filmen kändes dålig den med. Tvåan såg jag inte alls, men har läst boken, så tänkte att det inte spelade så stor roll inför trean. Trean tyckte jag var bra! Och nu är jag jättesugen på att se Sagan om Ringen och de andra Hobbitfilmerna också :D
 
När jag återvände till hundarna sken solen för fullt, så vi gick ut på promenad som blev lite längre än vad den kanske borde ha varit. Ben ska ju inte gå mer än någon halvtimme eller så, men hundarna var så väldigt pigga och det var så fint ute att vi fuskade och jag tror det gick bra.
 
Det var dimma på Gipen idag. Sagolikt fin och fruktansvärt kall!
Kommentar:
2015-01-27 @ 08:38:22
#1: Linda

Åh, vilka härliga bilder! Emma ser ut att smälta in som "en i gänget" även om Sonar kanske inte håller med :-)... Den på Sonar och Emma får du skicka till Catherine så blir hon nog glad.... Sötnosar!

Svar: Hon smälte in så bra, så bra :) De gör sig bra i flock, gulingarna! Tack för att vi fick låna Emma :) Ska försöka lägga upp något på engelska bloggen också, så får de i England se.
None None

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: