matilada

2015-01-28
19:11:55

Och så lite spondylos

Idag har jag haft kvalitetstid med Ben på UDS. Han ahde tid halv nio på morgonen hos ortoped. Hon kollade hur han rörde sig, klämde och kände igenom hela ryggen och kom fram till att han kanske, kanske reagerade lite bakåt länden. Vi hade röntgentid inbokad redan, så det gick ändå ganska snabbt. Herrn fick hela ryggen genomröntgad och sedan började väntan på reslutatet. Vis från förra gången hade jag nu datorn med mig så jag hann plugga lite medan vi satt utanför röntgen och väntade på att Ben skulle piggna på sig från lugnandet samt veterinärens ankomst. Det tog någon timme, sedan kom en sköterska och sa att resultaten inte kommit än, men att vi kunde få gå in i ett undersökningsrum medan veterinären jagade rätt på dem.
 
Vi satt och nästan sov på golvet i ett undersökningsrum när veterinären kom ungefär tjugo minuter senare, utan resultat. Däremot hade hon kikat själv på plåtarna och kunde se spondylos mellan L1 och L2 samt mellan L4-5. Inte mycket att göra som vi inte redan gör. Ska se till att han får något med grönläppad mussla igen och kanske kolla upp BoT-täcken, men annars är det inte mycket. Det fanns någon injektion man kunde prova om han blir sämre, men vi avvaktar med det nu. Har tid hos Kjerstin sjukgymnast om ett par veckor, så får se vad hon säger. Hon kommer för övrigt inte bli glad på mig; Ben vägde 26,4 kg idag och hon har bestämt sagt att han bör väga över 27 :o Jag som tyckte han började bli tjock...
 
När det var dags för betalning valde jag (dumt nog!) att de skulle direktreglera emd försökringsbolaget. Sist vi var där gjorde vi också det och fick vänta någon knapp timme, vill jag minnas, så den här gången frågade jag för säkerhets skull hur lång tid de trodde det skulle ta. "Inte så lång tid, de har varit ganska snabba nu och på förmiddagen går det alltid snabbare. 10-20 minuter kankse?". Jo tack. När det gått en timme frågade jag hur det gick. Då hade de tydligen hört av sig och frågat exakt vad i undersökningen som var spondylosrelaterat (eeh, allt?) samt fått svar på det, så nu väntade vi på slutgiltigt svar. Någon dryg halvtimme senare meddelar mig den stackars killen i receptionen att Agria hälsar att deras handläggare gått på lunch, så svaret kommer dröja. Då blir jag lite lätt matt och kläcker ur mig ett "MEN GUD I HIMMELEN!!" som ekar i hela väntrummet. Tur det knappt var någon där! De var väl på lunch... Vi återvänder till vår bänk och återgår till någon sorts halvdvala och försöker låtsas som att vi inte alls tillbringat 5 timmar på djursjukhuset.
 
Efter drygt två timams väntetid blir vi äntligen kallade, men han fick ropa många gånger och till slut gå fram till oss, för jag trodde han ropade på nummer fem :o Och väntan var egentligen inte värt det: över två timmars väntetid för att bli ersatt med 700. Det hade jag nog lika gärna kunnat vara utan...
 
Ben har varit trött hela eftermiddagen. Vi gick en liten runda allihop efter att jag ätit och Ben drog mest hemåt, även fast han verkade pigg i övrigt. Men han avr väldigt målmedveten på hemvägen ;) Toby och Sonar var då långt ifrån nöjda, så Ben fick vara på mitt rum medan jag gick en tur till med de två. Det tyckte herrn inte om, sa han när vi kom tillbaka. Varför kunde inte vi också stannat hemma med honom? Eftersom hans kulel röntgas fick han ingen frukost imorse och han är, trots middag, fortfarande jättehungrig stackaren. Men förhoppningsvis glömmer han det imorgon :p
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: