matilada

2015-01-18
16:58:34

Rent kaos

Vi hade tenta i fredags. Klockan 9 satt hela klassen duktigt i sal L och väntade på att den skulle börja. Enda problemet var att det bara var vi där, ingen tentavakt. Någon driven klasskamrat tog tag i saken och ringde för att försöka ta reda på vad som var fel. Det visade sig att våra tentavakter satt borta i VHC, långt bort i den sal där vi haft föreläsningar hela kursen. Jaha, varför stod inte det på schemat då? Kan de möjligtvis komma  hit eftersom vi redan sitter här allihopa och har tagit fram våra pennor och fika och så?
 
Några minuter senare ringde de upp och sa att vi fick gå bort dit. Så det var bara att packa ihop allt och masa oss iväg i samlad trupp, som en skock snälla får. Vi anländer och det visar sig att det bara finns ca 25 platser. Bra, för vi är ju 36 stycken. Vid det laget börjar ganska många känna sig lacka och allmänt anti hela grejen. Tanterna som är tentavakter (varför alltid tanter? Var kommer de alla ifrån?) säger att det inte är deras fel, men att de ska försöka lösa det. I samma veva tycker de att vi kan sätta oss så många som möjligt i salen och att de ska försöka ordna något annat rum till resten. Geni i vår klass kläcker idén att vi kan ju möblera om lite och sitta en i varje ände av borden. Det torde funka som nödlösning och tanterna går med på det, men poängterar att de får sitta i var sin ände av rummet och hålla ett öga på oss så att vi inte fuskar...
 
Alla får till slut en sittplats och har spridit ut sina saker igen. Vi ska just börja när det knackar på och en kvinna meddelar att vi kan få använda salen bredvid också. Hade de kläckt det tio minuter tidigare hade det varit jättebra, men ingen orkar upprepa hela flyttproceduren igen, så det blir inget av med det. Slutligen kommer vi igång, 25 minuter för sent, och trots att vi får sitta motsvarande 25 minuter längre i slutet är jag så less på skiten att jag bara vill gå. Skriver febrilt på tentapappret och har hunnit några frågor när damerna där framme hurtigt informerar att de längre svaren ska skrivas på det gula kladdpappret vi också har fått ut. Då ledsnade jag helt. Inte min bästa tenta, jag kunde verkligen inte hitta mycket motivation efter allt krångel, så jag får nog bara hålla tummarna nu och hoppas att turen är på min sida!
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: