matilada

2015-03-28
20:30:00

Valpar

Miriam skulle valpa i krokarna jag var där, så jag hade hoppats få vara med på en valpning, men hon hann före och hennes enda valp föddes några dagar innan jag anlände. Lite besviken då jag tycker det är så mycisgt att sitta uppe på valpningar på nätterna, men det kommer nog fler chanser. Däremot fanns Pickles kull med små korsningar, som var ungefär 4 veckor gamla. Supersöta! Alla var väldigt mörka med bara lite, lite vitt och jag undrar hur genetiken bakom det ser ut? Att de är svarta och inte gula är jag med på, men varför så väldigt svarta? Några var trefärgade och det förstår jag inte riktigt heller. Trodde trefärgat var recessiv och att det inte finns i golden. Fast jag har en känsla av att det är så mycket mer komplicerat än så... Får gräva ner mig i färggenetik igen känner jag! Eller är det någon som har koll?
 
Gudomligt söta var de i alla fall :)
 
 
Utöver Pickles kull fanns det även några lösa, äldre valpar som inte sålts än. Bland annat de här två:
 
Teddy, en liten tuss som måste lägga på sig lite i vikt innan han kan få flytta.
 
Rufus, som kanske ska stanna, kanske inte.
 

Är jag valpsugen? Lite. Fast jag inser att det får vänta. Tre hundar räcker alldeles tillräckligt just nu. FAST. De ska tydligen få tillbaka en yngre helsyster till Sonar om någon månad då ägarna kunde inte behålla henne längre. Hon är från Jet och Captains sista kull är har precis fyllt fem år. Jag minns den kullen. Jag ville ha en tik från den kullen redan då, men Ben var ung och galen och jag hade fullt upp med honom. Och nu är det väl inte realistiskt med en fjärde. Men drömma kan jag alltid...
 
Mars 2010. Jet och Captains sista kul ungefär en månad gamla.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: