matilada

2015-05-17
19:54:00

Helg igen

Igår var det en så väldigt fin dag och idag har det mest varit grått, kallt och regnigt. Vedervärdig maj, när ska värmen komma?
 
I förrgår kväll var herr Toby plötsligt halt på kvällen. Jag har ingen aning om vad han hade gjort och jag varken såg eller kände något konstigt med hans ben och tass. Igår var han bättre, men såg fortfarande lite oren ut, så han fick vila. Och jag fick en underbart skön (och lugn!) promenad i solen med Sonar, Ben och Lucy. Vi gick runt Olandsån och ingen av hundarna hade bråttom, så jag hade gott om tid att fota och spana efter havsörn. Ingen havsörn (och inga ormar!), men det var så varmt i solen att jag vid ett tillälle kunde ta av mig jackan ett tag. En väldigt härlig promenad på alla sätt och vis.
 
Idag har det bara varit regnigt och isigt i luften. Toby rörde sig bra, så han fick följa med på promenad. Så glad han blev... Han snodde runt i hundra knyck i cirklar när han förstod att han skulle få följa med. Tror han tyckte gårdagens vila var helt onödig ;) Drygt 6 km promenad blev det idag, jag tror att Toby behövde det. Ben och Sonar hängde med bra, trots risigt väder, och de verkar inte stelare nu på kvällen, vilket är mycket bra. På eftermiddagen eldades det ris i hästhagen och jag och hundarna tog ss ner för lite pinnbröd och korv. Hundarna tyckte det var fantastiskt!
 
Sedan regnade det på riktigt, så förutom en kort promenad i kohagen med mina gula har jag ägnat eftermiddagen åt att titta på en mycket intressant dokumentär av BBC om släkten Plantagenet, som styrde England i över 300 år. Tror den rätt och slätt hette The Plantagenets.
 
Bilder hade jag tänkt ha med, det var lite de som var grejen med hela inlägget, men nu lyckas jag inte hitta dem på rätt ställe. De finns uppenbarligen här, men jag verkar inte kunna lägga in dem i inlägget, för då finns de helt plötsligt inte på datorn. Fast jag har dem öppna i ett annat program. Bra bra. Suck.
 
Edit. Nu hdök de upp helt plötsligt, så jag lägger väl in dem då.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: