matilada

2013-03-26
19:29:45

Hedvig

Dagarna går och både idag och igår red jag tant Hedvig. Vid 17 års ålder kan hon nog knappast kallas ungdom längre, men ack så härlig hon är fortfarande. Och oj vad hon fäller just nu! Innan vi red ut igår försökte jag avhåra henne lite, men det syntes knappt någon skillnad efteråt, trots högar av hår på marken runtom. Hedvig har inte blivit riden på ett tag och när vi travade passade hon på att bocka av glädje, så att jag, ovan som jag är, blev alldeles överrumplad. Men hon är så mjuk och skön att det, trots överraskningsmomentet, inte var några som helst problem att sitta kvar.
 
Idag fick mamma för sig att ta med Moses som handhäst och det blev därmed en liten glidarrunda med alla tre. Jag och Heddis gick sist och agerade bajspatrull och studerade mammas bestyr med mor och son. Verkligt trivsamt!
 
Tackar syster för lån av Hedvig :)
 
 
 
 
Kommentar:
2013-03-27 @ 18:22:47
#1: Erica

Så härligt det ser ut!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: