matilada

2015-12-13
21:43:17

Stockholms hundmässa 2015

Idag har jag hängt lite på Stockholms hundmässa. Det var väldigt trevligt och trots att jag handlade för nästan ångestfyllt mycket pengar (det räcker i och för sig med ett par hundralappar för att jag ska få ångest), så är jag mycket nöjd med dagen. Jag kom dit ganska sent och kollade nästan ingenting på själva utställningen. Istället snokade jag runt alla rasmontrar, shoppingen och tittade på olika hundsporter.
 
Jag satt även och lyssnade på Eva Bodfäldt om skvallerträning samt en  väldigt kort information om trubbnosuppropet, med en representant från SKK, en veterinär och ordförande för Mopsringen. Mopsuppropet har jag personligen inte engagerat mig i, förutom att i tysthet heja på de veterinärer som skrev på och emellanåt uppröras över det sjuka i hela debatten med min roomie här hemma samt läst allt jag kommit över om det på internet, men jag hade nog förväntat mig lite mer av den här diskussionen idag. Det var inte mycket till diskussion utan mer att de berättade vad de gjorde och att de minsann tagit tag i problemen och arbetade för bättre trubbnosar. Vilket de säkert har. Dock tycker jag att kunna andas är väldigt grundläggande och det går liksom inte att mjäka och försöka kompromissa med det. Alla trubbnosar har inte problem, men de (få?) som har problem är få för mycket. Ingenstans är det ok att kompromissa om andning och jag tycker att det är hemskt att det ens har fått gå så här långt.  Men nog om det, innan jag babblar alldeles för mycket.
 
Jag försökte hålla mig i skinnet när det gällde shoppingen, för jag är inte överdrivet förmögen för tillfället efter alla veterinärbesök den senaste tiden, men lite köpte jag ändå. Ben fick ett Back on Track-täcke att ha nu i vinter, så att han ska hålla sig varm. Vet inte om jag upplevt någon direkt effekt av de andra BoT-täckena vi har använt, men de har ruggigt bra passform och täcker väldigt bra, så det fick bli ett sånt fodrat täcke. Till mig själv köpte jag SKK:s bok Hundavel i teori och praktik. Jag har kikat på den länge och tyckt den verkat intressant. Jag fick låna den av min roomie nyligen och jag gillade den, så när den nu fanns på mässan idag slog jag till :o Vidare köpte jag lite godis och några enorma grisöron till flocken. De fick dem nu ikväll och efter en halvtimme hade de fortfarande inte ätit halva ens, så vete sjutton vad det var för några superöron!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: