matilada

2015-12-14
19:38:13

VAAAAALP, eller London del 3

Söndagen i London bestod av fria aktiviteter. Det vill säga: alla fick göra vad de ville och vi hade inte bestämt något gemensamt. De andra tror jag hängde ihop ändå och gick i affärer eller nåt, men jag, jag åkte till Bentworth och pussade på valpar!
 
Det är nämligen så att jag ska skaffa valp! Det blev lite hastigt, kanske någon tänker, även om det har varit bestämt ett tag nu. Pensionärerna kommer inte att leva för evigt och jag vill inte helt plötsligt ha bara en Toby här hemma. Nu är en bra tidpunkt att skaffa valp, annars passar det inte förrän nästa höst. Och nu var det även så lämpligt att Anna och Erik också ska köpa valp, så vi kan samåka och hämta, vilket ska bli jätteroligt! Så det blir valp nu och jag tror det blir strålande bra.
 
Så, jag tillbringade söndagen i Bentworth. G och C var på semester, men Catt och den nya tjejen, Aleyshia, var hemma och tog hand om mig och gav mig te och såg till att jag hade valpar att pussa på. Aleyshia hämtade mig i Basingstoke och sedan satt jag hos dem hela dagen och försökte klura ut vilken valp som skulle bli min. Valparna hade varit ute i regnet och blötan (engelsk höst...) och var inte helt torra när de först kom in. Därav att de ser lite skabbiga ut på en del bilder... Dock torkade de rätt snart och blev mer pussvänliga ;)
 
K dök upp för att säga hej när jag varit där ett tag och det var jättekul att träffa henne igen. Jag skulle sedan ha åkt med henne tillbaka till Basingstoke för att ta tåget därifrån och möta mina vänner för afternoon tea i London, men det blev ändrade planer. En av valparna blev nämligen lite krasslig och jag, K och C åkte med henne till veterinären. Valpis lades in på dropp över natten, för säkerhets skull, men nästa dag hade hon piggnat på sig betydligt och fick åka hem och sedan dess har inte haft några bekymmer alls. Slutet gott allting gott!
 
Mamma till valparna är Barley och pappa är Tiber. Det var 11 valpar i kullen och det fanns hela 7 tikar att välja på, så det var inte helt lätt. Några favoriter fick jag där och då, och efter mycket resonerande och diskuterande under flera dagar efteråt med både Catt, C, Anna, mamma och vem som helst i min omgivning som ville lyssna, bestämde jag mig för ett par veckor sedan vilken av valparna som ska bli en del i vår flock.
 
Det här är Thyme. 25 december bär det av mot England för att hämta henne och Orion. Jag tror det blir jättebra! Det ska bli väldigt spännande med valp!
 
Med Orion, Anna och Eriks hund. Tur att de trivs tillsammans när de ska dela resan till Sverige ;)
 
Här är några random bilder på resten av kullen. Jag fotade så mycket jag kunde när jag var där och fastän jag hade full koll där och då vem jag fotade är det ju en helt annan femma att skilja ut vem som är vem i en kull goldenvalpar när en sitter med 200-300 bilder att sortera igenom några dagar senare... 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: