matilada

2016-08-01
22:59:04

Regnrusk

Idag känns det som om det mest bara har regnat, trots att förmiddagen endast var mulen. Vid lunchtid hade vi den något spännande situationen att A skulle pumpa ur överflödigt vatten ur the septic tank, guidad av G via facetime. Mitt jobb i det hela blev att sköta iPaden och rikta kameran så att G skulle ha ett hum om vad som pågick och kunna ge instruktioner därefter. I bakgrunden fanns även C, som kom med hjälpsamma kommentarer. Det hela gick faktiskt över förväntan och syftet uppnåddes, även om A nog blev lite blöt då det började regna innan allt var färdigt. Vid det laget hade både jag och S flytt in i huset. Tur att vi har A som kan göra saker vi inte vill. Han fick dock en kopp te som tack.
 
Efter lunch promenerade jag och S med en hög hundar till the post office i Medstead. S skulle posta sin trasiga telefon och jag följde med som sällskap. Det regnade nästan hela promenaden, men hundarna var lika glada för det och promenaden var enormt uppskattad. Regnet gjorde ett litet uppehåll senare på eftermiddagen, men sedan började det igen och just nu spöregnar det och ska så göra hela natten. Hundarna är genomblöta bara efter kvällskissen, golvet är genomblött och det mesta känns allmänt fuktigt. Jag hoppas innerligt att det inte ska regna hela dagen imorgon!
 
Utanför the post office: Echo, Astra, River, Solar och Barley.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: