matilada

2016-10-29
16:48:34

Höstglädje

Idag är en bra dag. Hundarna och jag har precis flyttat tillbaka till Ultuna efter att praktiken äntligen tagit slut och imorse utforskade vi lite gamla promenadvägar i höstsolen. Så otroligt fint! Alla hundar fick gå lösa en hel del och totalt var vi ute cirka 1,5 timme. Vi hamnade vid ån, som så ofta när hundarna får bestämma väg. De roade sig med att bada och nosa runt medan jag roade mig med att spana efter spännande fåglar. Minnet av den där fiskgjusen har fortfarande inte lämnat mig och jag hoppas, hoppas att jag en dag får se den igen. I hemlighet håller jag egentligen tummarna för att få se en havsörn också, men jag har inga höga förhoppningar om det. Känns som lite fel plats, även om de har skådats där. 
 
Inga rovfåglar alls idag, men däremot drösvis med gräsänder, en häger och massor med grantoppar fulla av sidensvansar, förutom alla måsar, skator, småfåglar och kajor. En ganska trevlig förmiddag med andra ord!
 
Nu sitter jag och hundarna i Norby: vi är hundvakt åt Basil och Assar ikväll. Det är mer spännande än jag trodde att det skulle vara. Thyme höglöper nämligen och Basil kan inte lämna henne ifred. Det gick bra med dem när vi åkte härifrån för ett par dagar sedan och de kunde vara i samma rum under uppsikt, men nu går inte ens det. Så Thyme får vara nere medan Basil är här uppe med mig. Jag tycker lite synd om Thyme som är där nere alldeles själv, men hon verkar ganska nöjd med det, så jag får väl anta att det inte är så farligt. Ska se om de kan bytas av senare ikväll, så att hon får vara med lite ändå.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: