matilada

2011-10-30
21:43:49

En bra dag?

Borta är de gyllene dagarna när jag hade 10 besökare per dag.

Igår såg jag på tv och skrattade åt en kvinna för att hennes hår stack ut på ett väldigt fult sätt. Det såg ut som en peruk. Jag frågade mig själv vad hon möjligen kunde ha gjort med det för att få det att se ut så där. Det kändes viktigt att få reda på, så att jag kunde undvika att göra samma misstag. Idag ser mitt hår ut precis som hennes. Snacka om att synden straffar sig.

Annars har jag gått ganska mycket idag. Vi är väldigt duktiga nuförtiden och alla hundar har fått en promenad varje dag den här veckan. Det hände nästan aldrig på den tiden när vi bara var två och om det någon gång skulle råka hända var vi helt döda när helgen var över. Ibland är det faktiskt ganska bra att vara fyra istället för bara två. K är dessutom väldigt rolig och säger de mest bisarra saker som gör att allt blir mycket lättare. S är bara fruktansvärt långsam i allt hon gör och jag förundras över hennes seghet, men någon gång ska vi väl komma till rätta med den också. Om inte tror jag att jag måste göra något radikalt.

Förresten måste jag bara nämna att idag var sista dagen bussarna gick till Basingstoke. Från och med imorgon blir det riktigt knepigt att ta sig in till storstaden. Fast bussarna går inte ens på söndagar (buss på en söndag?! Det går ju inte för sig!), så sista riktiga bussdagen var igår egentligen. Mitt liv kommer bli mycket krångligare, men jag försöker tänka på hur mycket pengar jag kommer spara på att aldrig åka in till Basingstoke. Och det är dessutom möjligt att ta sig in dit. Gå till Four Marks, sedan buss till Alresford och därifrån buss till Basingstoke. Lätt som en plätt, vad har jag att klaga på?


Sötisar: Callie barnvaktar River och Bertie
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: