matilada

2011-09-29
23:00:42

Vad är det som går och går men aldrig kommer till dörren?

Klockan! Det var den första gåtan jag någonsin hörde och förstod och det var säkert därför den blev min favoritgåta. När jag blev något äldre utvecklades svaret till farfar som hade fastnat med hängslena i valfritt objekt och det skämtet drog vi sedan hela tiden, flera gånger om dagen. Vi måste ha drivit omgivningen till vanvett.

Just idag känner jag emellertid att svaret på gåtan är 'Matilda!'. Klockan stannar ju någon gång när batterierna tar slut, men det känns inte som om jag har stannat på veckor. De senaste fem dagarna har jag sammanlagt traskat över fem mil med hundarna och det börjar kännas nu. Jag är trött. Fruktansvärt trött. En mil om dagen låter kanske inte som så mycket, men det är allt runtomkring också och att vara uppe på benen precis hela dagen.

Ekvationen 25-30 hundar att promenera och en människa går liksom inte ihop sig. Idag hann jag visserligen gå ut med alla, men hälften av dem fick bara en kort promenad och ändå var jag inte färdig förrän halv sex på kvällen. Nu är jag extremt trött och vill bara ramla ihop i en liten hög i nytvättade lakan som luktar sommar. En sådan tur att jag tvättade lakanen idag och att de hängt ute i sommarvärmen hela dagen! Nu är det sova sova sova som gäller och imorgon hoppar jag nog över promenader. Kanske att det blir någon för skojs skull, men jag orkar inte gå mer just nu. Jag har ingen som helst energi. Ska hitta en gosig hund och sedan mysa ner mig i min rena säng (med en smutsig hund, för det är så det ska vara!) och drömma om härliga sommardagar på Gräsö. Godnatt!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: