matilada

2012-11-28
20:45:56

...

Idag efter skolan åkte jag till Brickebacken och hämtade Tobys hundmat. Egentligen vill jag kunna säga att jag lätt och elegant bar lådan hem och att jag luftigt och lätt studsade in i lägenheten lagom i tid till middagen, men faktum är att hundmaten var aptung och lådan otymplig som sjutton. Kul att få det så svart på vitt att jag är så svag i armarna!
 
När jag kom hem stod en främmande man från Afghanistan och lagade middag i mitt kök. God mat och trevlig karl och nu sitter han med min andra hälft i det andra rummet och spelar tv-spel. Själv har jag släckt lampan och gömmer mig i köket i värmeljusens sken. Samt hinkar te. Litervis med te. Jag orkar verkligen inte vara social och vill helst gå och lägga mig. Men det går ju inte, för nu sitter den främmande karln i mitt kök och dricker te han också. Lite oartigt att gå och lägga sig då.
 
Hur är det annars då? Mycket att göra i skolan. Lite för mycket känns det som. Har haft två till presentationer de senaste dagarna och det har väl gått sådär. Satsade på den igår och idag var jag helt död. Avstämning nästa vecka (=heldag med prov för att se vem som är redo att flytta upp en nivå på teckenspråket). Jag tror jag behöver en rejäl semester. Helst från mig själv också. Jag är trött. På det mesta.
 
Men i helgen blir det Uppsala och Globen och så får jag träffa Rolf! Och andra familjemedlemmar naturligtvis. Det blir nog väldigt trevligt.
 
Kommentarer:
2012-11-28 @ 21:47:42
#1: Anonym

Frågade du om han ville ha kaffe? Gevalia

2012-11-28 @ 21:48:03
#2: Anonym

Från mamman var det....

2012-12-02 @ 10:07:55

Sv: TACK! :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: