matilada

2013-10-28
19:38:17

Halta pojkar

Idag hade jag bara med mig en hund på promenaden. Mamma hade förstås Eskie och Assar, men det kändes ändå väldigt tomt (och lugnt!) utan pojkarna. Både Ben och Toby har nämligen lyckats bli halta samtidigt. Ben har visserligen bara rivit upp trampdynan lite, men han haltar lite ibland och slickar och har sig en del, så istället för att linda om den och skydda fick han vila idag och hålla Toby sällskap hemma. Inte för att Ben förstod varför han inte fick gå promenad, men vi tog igen det när han fick följa med ut till hästarna senare.
 
Toby då. Han är trebent just nu. Igår kväll haltade han väldigt mycket helt plötsligt och idag var han inte bättre. Vi misstänker att han har sträckt en muskel i bakbenet och ikväll ska han börja med smärtstillande, så får vi se hur det är imorgon. Frågar man herrn själv verkar han inte känna sig så påverkad. Det går tydligen alldeles utmärkt att springa i full fart på tre ben... Toby Toby. Men han har ont, han har idag mest väntat på nedervåningen istället för att som vanligt springa med mig uppför trappan när jag har något ärende på övervåningen. Stackars Tobe, han är inte van att vara konvalescent!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: